Sociëteit het AMSTELhuis 2015,
 
 

Een etentje in het AmstelHuis

 Een etentje in Sociëteithet AMSTELhuis 2015

 
 
 

 

 

Het was donderdag 9 juli 2015, mijn vriendin Neeltje en dochter May zaten in m’n geheel veranderde huiskamer en ik vertelde over het net geopende "het AMSTELhuis". ‘Mag ik jullie uitnodigen voor een dinertje in de nieuwe ambiance?’

‘Ja, gezellig’ was het antwoord.

Zes uur die avond stapten we binnen en de dames waren opgetogen over de sfeer. We namen plaats aan tafel 9 en konden daar de ruimte goed overzien. De manager, Reinier Steens, kwam naar onze tafel en heette ons welkom met de woorden: ‘ leuk dat jullie er zijn’, vandaag loopt alles anders dan ik zou willen want twee koks hebben zich afgemeld en nu sta ik ook in de keuken. We hebben een aangepast menuutje, ik hoop dat jullie daar een keuze uit kunnen maken’. ‘Straks kom ik terug om nog even met jullie te praten en eventuele vragen te beantwoorden’.

Vanachter de grote en ruime bar kwam een mooie donkere dame tevoorschijn met de vraag of ze onze bestelling kon opnemen.

Ze gaf ons de menukaart en wij overlegden wat we met dit uitzonderlijke warme weer wilden gebruiken. Het werd een champignonsoep, huzarensalade en kip cordon bleu met snijbonen en gebakken krieltjes, als dessert, twee bolletjes vanille-ijs met slagroom. Neeltje vroeg om een advocaatje en dat werd geserveerd met een zeer royale soeplepel, waar we onderling erg om moesten lachen. Reinier kwam naar ons toe en zei: ‘is het goed als ik even bij jullie kom zitten, ik hen nu even tijd’. Ik vroeg naar het buitenterras. ‘Ja dat is een moeilijk geval geworden. Ik had een plan over een terras met niveauverschillen en prachtige beplanting zoals palmbomen en gezellige zitjes maar daar hebben mensen die aan de tuin grenzen bezwaar tegen gemaakt omdat ze bang zijn voor lawaaioverlast.’. ‘Dus zijn we nu bezig met een andere oplossing’.

Ook ben ik nog in gesprek met de gemeente en de GVB om de tramhalte pal voor de deur terug te krijgen’.

Om te betalen in de sociëteit werken we met een pasjessysteem. Dit pasje wordt eenmalig aangemaakt en hierop wordt een x-bedrag gestort via je pinpas, dit systeem is handig en veiliger voor zowel het personeel als de klant. Het pasje is tevens een elektronische toegangskaart voor zowel de bediening van de toegangsdeuren en de lift’.

 

Kortom, Reinier is een manager  die aanvoelt wat goed is voor ouderen.

Wij waren blij met zijn uitleg.

 

Deze sociëteit vinden wij een geweldige aanwinst voor onze ouderen in de pijp-buurt!

 

Ik wens de sociëteit een lang en succesvol leven.